Gondolom mindenki játszott már a Heroes of Might and Magic sorozat valamely tagjával, amely egy igen érdekes műfajt képvisel a játékok között: Turn Based Strategy. No de HOMM az űrben?
Igen! A Provox Games úgy gondolta, hogy csinál egy játékot ennek a sci-fi terén igencsak gyéren képviselt műfaj alapján. Ez lenne a Spaceforce: Captains.
Grafika
Talán nem is változtattak sokat a Spaceforce: Rouge Univers-hez képest (ami ugyebár egy űrszimulátor volt): még mindig szép, részletes, csilli-villi, és itt is inkább a képzeletünket próbálja megragadni. A hajók ismerősek lehetnek, hiszen minden maradt, ami az előző részben volt. A robbanások gyönyörűek, élvezet nézni őket. A méretarányok azonban nem nagyon passzolnak: egy fighter majdnem akkora mint egy capital ship. A hajók mozgásából sem gondolnánk nagyon, hogy az űrben vagyunk. A cutscceen-ekre minden bizonnyal nem fordítottak túl sok időt/pénzt, hiszen követhetetlen, szanaszét van az egész. S ugyanúgy kevés időt fordíthattak a fegyverek effektjeire: gyakorlatilag ugyanazt a fegyvert használja az összes faj, ugyanazokkal az effektekkel.
Zene
Kellemes meglepetés volt nekem a zene a játékban, hiszen jól passzol hozzá. Vagyis…nem, inkább: Jól passzol ahhoz, aminek a játékot tervezték. Na, ez így jobb.
Érdekes, ámde meglepően jó ötlet volt egyfajta gregorián (bár annál gyorsabb és ütősebb) stílusú zenét betenni a harcokba. Azonban mindezt elrontja a fegyverek béna hangja; valami iszonyatosan nem illik az egészbe! A szinkronhangok azonban még próbálják menteni a menthetőt, felemás sikerrel: van úgy, hogy tökéletesen passzol a karakterhez a hang. Aztán van úgy, hogy jó a hang, csak a karakterhez nem illik. Aztán..áhh, biztos értitek már.
Játékélmény
Az egész játéknak az alapkoncepciója: vedd a HOMM-et, és tedd az űrbe. Vagyis egy egyszerű HOMM klónról kéne beszélnünk, csak itt várak helyett űrbázisokkal, harcosok helyett hajókkal stb. Azonban hogy egyesek mennyire nem tudnak másolni! A kamera irányítása tragikus, a csata szörnyű. Az út közben eléd kerülő ellenfelek még könnyűek, de a boss-okkal eléggé meggyűlik az ember baja. Legalább valami fokozatosságot vihettek volna bele. A semleges bázisokat elfoglalni nem tudod (biztos csak díszek), vagyis teljesen fölöslegesek.
7 fajta erőforrást tudsz összegyűjteni, bár a valóságban csak 4-re van szükséged. Nem baj – gondolták-, ettől még komplexebbnek tűnik majd a játék.
A grafika szép, ámde néhol a tárgyak annyira beleolvadnak a környezetükbe, hogy belehal az ember, mire kihalássza. A kezelőfelület tragikus, a cutsceen-ek borzasztóak.
Végül, de nem utolsó sorban: BUG! BUG! BUG! Kérem, itt milliomos lehet az ember úgy, hogy elad 0 ásványt 19 kreditért!
Grafika: 80/100
Zene: 67/100
Játékélmény: 66/100
Összesen: 71
Szomorú, hogy ebben a sci-fi világában oly ritkán képviselt műfajban nem tudtak legalább egy jó klónt csinálni. Ha nem TBS lenne, akkor ennyit sem kapott volna.
Jó lenne, ha eldöntenék végre, milyen stílust képviseljen a Spaceforce: TBS, szimulátor vagy RTS.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése