A Freespace 2 története 32 évvel az eredeti rész után játszódik, és erősen kötődik ahhoz. Hősünk a Terran-Vasudan Alliance-ban (GTVA) egy pilóta, amely szövetség azonban nem áll stabil lábakon. Egy renegád csoport, a Neo-Terran Front (NTF) elkezdett lázadni a szóban forgó szövetség ellen, és csillagrendszereket elfoglalni....
Nagyjából ennyit a történetről. A sztori mellett azonban a grafika is fejlődött, mely még mai szemmel is csinosnak (a kor játakaihoz képest) mondható. A hangok sem veszítettek túl sokat. A valódi változások/javulások a játékmeneten és a játék tartalmán észlelhetőek.
Rettentően sok új hajóval találkozhatunk, s néhány régi is felbukkanhat, ami persze érthető, hiszen nem lehet a valóságban sem egy teljes flottát lecserélni pár év alatt. A gigantikus (km-ben mérhető) hajók nem csupán díszek a játékban, hanem komolyan csatáznak, néhol még össze is ütköznek egymással, magával rántva a halálba a másik hajó legénységét.
A mi segédhajóink számát is megemelték 11-re (ha emlékezetem nem csal), s vele párhuzamosan (hál' égnek) az MI is javult, bár néhol még mindig elszomorító.
A Freespace-nek nagy hátránya volt, hogy nem fektettek túl sok munkát a multiplayerba, és így a korabeli játékosoknak nagy gondot okozott a lag. Immáron ezt is kijavították, így boldogan élvezhetjük az interneten is a játékot.
A vezérlő megjelenésén semmit sem változtattak, bár ez nem is annyira gond, hiszen az első rész vezérlője tökéletesen megfelelt a céloknak.
Alapjában véve alaposan feltúrbózták a játékot az előző részhez képest, tanulva a hibáikból, és ennek meg is lett az eredménye, hiszen sokan még manapság is ezt tartják az "igazi" űrszimulátornak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése