Van néhány játék a történelemben, amelyekről minden bizonnyal hallott már mindenki. Duke Nukem, Doom, Half Life. De említhetném az űrszimulátorok közül az Elitet, a Freespacet, X-eket. Vagy éppenséggel a Freelancert.
Hiszen ha megkérdezünk bárkit, aki elmúlt 15, és szereti az űrszimulátorokat, hogy melyek a kedvencei, akkor szinte biztos, hogy megemlítené a Freelancert. Ahogyan a szakértők is. De mégis honnan ez a nagy siker 2003-ból?
Egy tipikus, 2003-ban a felső kategória középszintjébe tartozó grafika, mely az űrszimulátorok között (akkoriban) szépnek mondható. Részletesen kidolgozott bolygók, nagyszerű háttér. A hajók már nem ennyire egyértelműen jók: némelyek szebbek, míg mások nem annyira, és ugyanez van a bolygón lévő helyiségekre. A HUD színei sem az igaziak, ahogyan a szögletes aszteroidák sem. Erőssége azonban az emberek kidolgozottsága és a robbanások.
Zene
Jól eltalált, a hangulathoz mindig illeszkedő zene. Önmagában is jó hallgatni, bizonyítja ezt a külön megjelent soundtrack CD. A hajók hangjai azonban már nem ennyire sikeredtek jól, ahogyan a menürendszer szignáljai sem. Éles eltérések vannak a hangszinteken is: néhol tisztán hallani mindent, néhol meg mintha a víz alatt hallgatnánk.
Érdekes. A történet jó, a tudat, hogy utazhatunk bolygók között (normál sebességgel vagy utánégetővel) nagyszerű, a bolygóraszállás is csak emeli a hangulatot. Illetve csak emelné. Tudniillik, itt nem egy Elite-féle, minden akadás és segítség nélküli, manuális leszállásról van szó, hanem kapukon át kell menni, és automatikusan leszállunk egyetlen városba vagy telepre. És már rögtön itt van az első gond: a távoli jövőben nem igaz, nem lehet igaz, hogy bolygónként egy város vagy egy kis porfészek van, miközben csak pár állomás kering a messzeségben. A másik gond a leszállásnál az automatikából következik. Ez még nem is lenne gond, de mindig végignézni ugyanazt a filmet már unalmas. Pedig szinte mindenhez kell a bolygó. Ugyanez az unalom jön ki egy idő után a bázisokra való dokkolásnál is. Az embert hamar idegesíteni kezdheti a szeméttel teli űr: ahol nem aszteroidák vannak, ott sok űrszemét, melyekbe lépten-nyomon beleütközünk (idővel persze már nem). Számomra érthetetlen, hogy miért kell egy modern várost csomó felesleges díszítőelemmel, réginek tűnő új épületekkel elhalmozni.
A már előbb is emlegetett szögletes aszteroidák, az űrszemét, kisebb bakik, amiket nagyon könnyen el lehetett volna kerülni.
Meg tudom érteni, hogy miért lett akkoriban olyan nagy siker a Freelancer. Azonban ma már nem biztos, hogy annyira nagy siker fogadná. Kivéve, ha azt a pár apró hibát sikerülne kijavítani.
Grafika: 80/100 Zene: 82/100 Játékélmény: 87/100 Összesen: 83
| ||
MINIMUM Processzor: | ||
Pentium 600MHz Processor Memória: | ||
128MB RAM Szabad hely: | ||
900MB Videókártya: | ||
16MB 3D Accelerated Video Card |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése