Energiapáncélban harcoló fanatikus katonák, hatalmas mindent eltaposó tankok és lépegetők, fejlett technológia… és csatabárddal rohamozó orkok??? Az utóbbi talán fölöttébb szokatlan egy sci-fi rts-ben, de a Warhammer 40 000 (Wh40k) univerzumában játszódó, 2004 őszén megjelent valós idejű stratégiai játékban pont ilyen meglepő receptet láthatunk. A Wh40k rajongói régen vártak már egy élvezetes pc-s játékra kedvenc univerzumukban, amit végül a Dawn of War (DoW) képben kaptak végül meg.
Grafika
A játék grafikája 2004-ben kiválónak számított, Akinek bírta a gépe a magas beállítást, az még a gyalogosok vállán látható szimbólumokat láthatta, ami egy általam később említett fícsőr miatt igen csak szívmelengető. Akik kevésbé allergiásak a látványvilágra azok még ma is teljes mértékben elégedettek lehetnek vele. Én még mostanában is szívesen közelítek be a közelharcokra, amikor pl.: egy elda energiakardját forgatva összecsap egy baltát lengető orkkal…
Zene
A játék zenéje kellemes aláfestés ad és jól illik a világ univerzumához is. Az egységek hangját nagyon kiválóan oldották meg. Talán néhányan nem értenének velem egyet, de a káosz kultisták hangja nagyszerűen tükrözi a káosznak behódolt emberek őrültségét. Továbbá az orkok beszólásai is igencsak szórakoztatóak, míg az eldák visszafogott szólamiból csak sugárzik az arrogancia és a rejtélyesség. Persze nem hagyhatjuk ki az űrgárd
isták és áruló társaikat sem… De talán felesleges is tovább ragozni, a wh40k hangulatát nagyon jól prezentálják a fentebb említtettek.
Játékélmény
El is érkeztünk oda, amiben a DoW a legjobbját nyújtja. A már említett grafika és hangok óriási mértékben megdobják a játékélményt. Az egyszemélyes kampányban egy orkok által megtámadott bolygó megsegítésére érkező űrgárdista századot irányítunk, de persze a planéta többet rejt magában, mint ami elsőre látszik… A sztori érdekes, de kiszámítható, ennek ellenére érdemes végig
vezetni a császár legjobbjait a 12 küldetésen.
A kampányban sajnos csak egy fajt próbálhatunk ki a négyből, de mindannyijukkal játszhatunk skirmisht és multit. A Space M
arine-ek, azaz az űrgárdisták, az istencsászár fanatikus harcosai különösebben távolsági harcban jók, de közelharcra is felkészültek. Áruló társaik a Káosz űrgárdisták, akik tíz ezer esztendővel a Wh40k jelen ideje előtt fordultak a császár ellen a Hórusz Eretnekség során a
Káosz isteneit szolgálják, a csatában démoni szövetségeseikkel együtt harcolnak főleg talpasaikra koncentrálva (a géppark nem rendelkezik sok típussal). Az zöldbőrű orkok harcias népség, akik WAAAGH-jaik során erősödnek és sokasodnak, létszámukkal, erős közelharci képességeikkel és „primitív”, de hatásos technológiájukkal söprik el az ellent. Végül az eldák, a wh40k tündéi, törékenyek és kecsesek, egy már kihalóban lévő faj tagjai, a harcban fejlett technológiájuk, jelentős pszí képességeik és nem lebecsülendő mozgékonyságuk
segítségével ott sújtanak le ahol a Mon’keigh nem várja. A Dow előnyére írandó, hogy a négy faj teljesen elüt egymástól (najó az sm és csm között van némi haso
nlóság de legalább ugyanannyi eltérés is).
Ahogy a Relic-től (a Homeworld készítői) elvárhatjuk, a játék nagy előnye, hogy a szokásos rts elemektől több helyen eltér, például a nyersanyagtermelést stratégia pontok elfoglalásával és generátorok építésével oldhatjuk meg. A csatákban kiemelt szerepet kap a gyalogosok morálja is, ami ha elvész, dras
ztikus esést eredményez harci képességeikben. Emellett pedig a fedezékrendszer nyújt további taktikai lehetőségeket.
A Dow lehetőséget nyújt a játékos számára, hogy egységeit kiszínezhesse kedvére az Army Painter nevű opcióban. Ha alkotó kedvünk úgy tarja, rajzolóprogram
ok segítségével akár saját szimbólumokat is készíthetünk, amit katonáinkra helyezhetünk. Az íly módon egyénire szabott seregünket skirmishben és többjátékos üzem módban is használhatjuk, ahol büszkén vezethetjük őket csatába.
Káosz
Sajnos nincs játék hibák nélkül. Az egyszemélyes kampány bár hangulatos, mint említettem a sztori kiszámítható, 12 pálya kicsit rövidke, normal módban pedig iszonyú könnyű. Továbbá sajnos a 4 faj közül csak az űrgárdistákat irányíthatjuk. Negatívumok közé tartozik még az egységek gyenge útkeresése, a fajok közötti egyensúly problémája és a néhol borzasztóan unintelligens AI.
By: Gyikusz
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése