- Hírek: Jumpgate Evolution: trailer, háttérképek és egy új honlap

- Hírek: Star Ruler: félkész kiadás

- Hírek: A GamesCom legjobbja: Black Prophecy

- Hírek: Star Ruler az Impulse-on

- Hírek: X Superbox előrendelés!!!!!

- Hírek: X Superbox!!!!!

- Hírek: Sword of the Stars akció a GamersGate-en!

- Hírek: The Tomorrow War akció a GamersGate-en!

- Hírek: Star Ruler akció a GamersGate-en!

- Hírek: EVE Online: 274000 forintnyi PLEX pusztulása

- Hírek: Legyen a Black Prophecy a böngésződ!

- Hírek: Black Prophecy a GamesCom-on

- Hírek: Shattered Origins: Campaign Preview Trailer

- Hírek: Black Prophecy interjú

- Hírek: Black Prophecy: Crafting

- Hírek: Star Ruler

- Hírek: Infinity: The Quest For Earth Tech Demo

- Hírek: Black Prophecy: A második hullám

- Hírek: Jumpgate Evolution: "Nincs eltörölve!"

- Hírek: Ingyenes E-Book az EVE-ről

- Hírek: EVE a GamesCon-on

- Hírek: Paradox akció a GamersGate-en! Trailer

- Hírek: Jumpgate Evolution: kérdések és válaszok

- Hírek: Sword of the Stars II - "Teaser" Trailer

- Hírek: SpaceSimTweet

- Hírek: Starpoint Gemini - Játékmenet Trailer

- Hírek: EVE Online a mobilodon?

- Hírek: Aquanox és Aquanox 2 olcsón!

- Hírek: Independence War 2 a GOG-n

- Hírek: Black Prophecy: betekintő és elismerés

- Hírek: Evochron Mercenary

- Hírek: GamersGate akció

- Hírek: Holiday!

- Hírek: E3: Jumpgate Evolution - Octavius Trailer

- Hírek: E3: Black Prophecy

- Hírek: Black Prophecy E3 trailer

- Hírek: Moon DVD

- Hírek: Ismét itt!

Kereső

2008. november 1., szombat

Warhammer 40K: Dawn of War vélemény




Energiapáncélban harcoló fanatikus katonák, hatalmas mindent eltaposó tankok és lépegetők, fejlett technológia… és csatabárddal rohamozó orkok??? Az utóbbi talán fölöttébb szokatlan egy sci-fi rts-ben, de a Warhammer 40 000 (Wh40k) univerzumában játszódó, 2004 őszén megjelent valós idejű stratégiai játékban pont ilyen meglepő receptet láthatunk. A Wh40k rajongói régen vártak már egy élvezetes pc-s játékra kedvenc univerzumukban, amit végül a Dawn of War (DoW) képben kaptak végül meg.


Grafika

A játék grafikája 2004-ben kiválónak számított, Akinek bírta a gépe a magas beállítást, az még a gyalogosok vállán látható szimbólumokat láthatta, ami egy általam később említett fícsőr miatt igen csak szívmelengető. Akik kevésbé allergiásak a látványvilágra azok még ma is teljes mértékben elégedettek lehetnek vele. Én még mostanában is szívesen közelítek be a közelharcokra, amikor pl.: egy elda energiakardját forgatva összecsap egy baltát lengető orkkal…


Zene

A játék zenéje kellemes aláfestés ad és jól illik a világ univerzumához is. Az egységek hangját nagyon kiválóan oldották meg. Talán néhányan nem értenének velem egyet, de a káosz kultisták hangja nagyszerűen tükrözi a káosznak behódolt emberek őrültségét. Továbbá az orkok beszólásai is igencsak szórakoztatóak, míg az eldák visszafogott szólamiból csak sugárzik az arrogancia és a rejtélyesség. Persze nem hagyhatjuk ki az űrgárd

isták és áruló társaikat sem… De talán felesleges is tovább ragozni, a wh40k hangulatát nagyon jól prezentálják a fentebb említtettek.


Játékélmény

El is érkeztünk oda, amiben a DoW a legjobbját nyújtja. A már említett grafika és hangok óriási mértékben megdobják a játékélményt. Az egyszemélyes kampányban egy orkok által megtámadott bolygó megsegítésére érkező űrgárdista századot irányítunk, de persze a planéta többet rejt magában, mint ami elsőre látszik… A sztori érdekes, de kiszámítható, ennek ellenére érdemes végig

vezetni a császár legjobbjait a 12 küldetésen.

A kampányban sajnos csak egy fajt próbálhatunk ki a négyből, de mindannyijukkal játszhatunk skirmisht és multit. A Space M

arine-ek, azaz az űrgárdisták, az istencsászár fanatikus harcosai különösebben távolsági harcban jók, de közelharcra is felkészültek. Áruló társaik a Káosz űrgárdisták, akik tíz ezer esztendővel a Wh40k jelen ideje előtt fordultak a császár ellen a Hórusz Eretnekség során a

Káosz isteneit szolgálják, a csatában démoni szövetségeseikkel együtt harcolnak főleg talpasaikra koncentrálva (a géppark nem rendelkezik sok típussal). Az zöldbőrű orkok harcias népség, akik WAAAGH-jaik során erősödnek és sokasodnak, létszámukkal, erős közelharci képességeikkel és „primitív”, de hatásos technológiájukkal söprik el az ellent. Végül az eldák, a wh40k tündéi, törékenyek és kecsesek, egy már kihalóban lévő faj tagjai, a harcban fejlett technológiájuk, jelentős pszí képességeik és nem lebecsülendő mozgékonyságuk

segítségével ott sújtanak le ahol a Mon’keigh nem várja. A Dow előnyére írandó, hogy a négy faj teljesen elüt egymástól (najó az sm és csm között van némi haso

nlóság de legalább ugyanannyi eltérés is).

Ahogy a Relic-től (a Homeworld készítői) elvárhatjuk, a játék nagy előnye, hogy a szokásos rts elemektől több helyen eltér, például a nyersanyagtermelést stratégia pontok elfoglalásával és generátorok építésével oldhatjuk meg. A csatákban kiemelt szerepet kap a gyalogosok morálja is, ami ha elvész, dras

ztikus esést eredményez harci képességeikben. Emellett pedig a fedezékrendszer nyújt további taktikai lehetőségeket.

A Dow lehetőséget nyújt a játékos számára, hogy egységeit kiszínezhesse kedvére az Army Painter nevű opcióban. Ha alkotó kedvünk úgy tarja, rajzolóprogram

ok segítségével akár saját szimbólumokat is készíthetünk, amit katonáinkra helyezhetünk. Az íly módon egyénire szabott seregünket skirmishben és többjátékos üzem módban is használhatjuk, ahol büszkén vezethetjük őket csatába.


Káosz

Sajnos nincs játék hibák nélkül. Az egyszemélyes kampány bár hangulatos, mint említettem a sztori kiszámítható, 12 pálya kicsit rövidke, normal módban pedig iszonyú könnyű. Továbbá sajnos a 4 faj közül csak az űrgárdistákat irányíthatjuk. Negatívumok közé tartozik még az egységek gyenge útkeresése, a fajok közötti egyensúly problémája és a néhol borzasztóan unintelligens AI.


By: Gyikusz

Nincsenek megjegyzések: