Bizony, kevés játék van, amely csalódást tud okozni. Pedig nem (mindig) teszem túl magasra a mércét. A Spaceforce: Rouge Universe azonban simán átment alatta. Nem felette, alatta. Hogy miért? Majd meglátjátok. Mindenesetre, horvát szomszédaink szárnypróbálgatása eléggé felemásra sikerült (ezt a szót rendkívül gyakran fogom most használni).
Grafika
Felemás. Rég vártak az emberek egy olyan játékra, amely nem a „megszokott”, realisztikus látványvilágot nyújtja, hanem amilyennek legszebb, legvadabb álmaikban látták az űrt. Nos, a Spaceforce: Rouge Universe (innentől csak Spaceforce 2) elhozta ezt a látványvilágot: mintha egy gyönyörű festményt néznénk, annyira szép. Egy valóra vált mesevilág. Néhol. Ugyanis van, ahol már annyira ultra-reálisra akarták csinálni, hogy túllőttek a célon. Néhol pedig még azt sem, pl. egyes bolygóknál, vagy rögtön az elején, a Holdnál. A csillagokról már nem is merek mesélni. A lézereknél pedig majdnem hátast dobtam: mióta jön a lézer az ágyú mögül? Könyörgöm! Mintha egy másik hajó lenne mögöttünk, és az lőne!
Mindenesetre előnye a játéknak, hogy részletesen vannak kidolgozva a textúrák, és hogy nem kell erős gép hozzá: a minimumnál megjelölt alatt is fut, ráadásul a minimum grafika gyakorlatilag semmiben sem különbözik a maximumtól. A hajók formája….khmm….. szóval, van, ami egész jó. De hogy mióta lehet F-14-esekkel az űrben repülni, azt nem tudom.
Zene
Gondolkodtam, hogy inkább üresen hagyom ezt, mivel a játék ezen része annyira rossz, hogy nem is érdemelné meg, hogy időt szakítsak a legépelésére. De mindegy.
Iszonyatosan rosszak a hangok! Rögtön az elején, a teljesen béna hangú narrátor elmondja, hogy „és akkor eszedbe jutnak apád utolsó szavai:” – és itt az ürge halál komolyan ráércesít a hangjára: „védd meg a testvéredet, óh, fiam!” Ennél nem hallottam még rosszabb narrátor hangot! Pedig volt részem hallani egyet-kettőt. Ezen kívül még gyakran találkozunk majd nemcsak béna hangú, de béna szövegű jelenetekkel. Olyan nincs, hogy nincs egy nyomorult normális hangú ember!
A zene elmegy, de ennél többre nem képes. A többi hang azonban már igen. Képesek voltak a plafonig tolni az agyvizemet. Borzalmas! Szörnyű! Nem is tudtam, hogy léteznek ilyen hangok! De bánom, hogy megtudtam!
Játékélmény
A lista
Na, ez hosszú lesz. Mi a rossz a játékban? Néhol, ahogyan már mondtam, túl jóra próbálták megcsinálni a grafikát, és átment rosszba. Világító ködök? Na ne röhögtessenek! A Zene iszonyatosan rossz! A történetet szerintem egy 5 éves írta. Nincs tutorial, és ha valahol, akkor az itt nagyon hiányzik. Órák, sőt, napok kemény próbálgatásai után is találsz majd valami újat a billentyűzeten.
Az űr túl üres. Egy vagy két állomás szektoronként, egymástól bolygónyi távolságra? És hány hajó van? Hat vagy hét az egész naprendszerben? Néhol meg teli van fölöslegesen elszórt tárgyakkal!
Teljesen értelmezhetetlen a gazdasági és védelmi rendszer. Hogyan tud egy rakat kalóz bejutni a Naprendszerbe , mikor a világ legjobb serege őrti azt?!
A dokkolásnál a videótól már a hajamat téptem, annyira elegem lett belőle.
46 szektor 10 fajnak nem túl sok, ahogyan a 14 irányítható hajó sem! 2007-van emberek! Ennél többre vagyunk már képesek! A mobilomon jobb játék van!
Hiába van megáldva gyönyörű grafikával, ez még nem elég.
Grafika: 84/100
Zene: 34/100
Játékélmény: 48/100
Hogy is van a mondás? „Sokat akart a szarka…..
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése