- Hírek: Jumpgate Evolution: trailer, háttérképek és egy új honlap

- Hírek: Star Ruler: félkész kiadás

- Hírek: A GamesCom legjobbja: Black Prophecy

- Hírek: Star Ruler az Impulse-on

- Hírek: X Superbox előrendelés!!!!!

- Hírek: X Superbox!!!!!

- Hírek: Sword of the Stars akció a GamersGate-en!

- Hírek: The Tomorrow War akció a GamersGate-en!

- Hírek: Star Ruler akció a GamersGate-en!

- Hírek: EVE Online: 274000 forintnyi PLEX pusztulása

- Hírek: Legyen a Black Prophecy a böngésződ!

- Hírek: Black Prophecy a GamesCom-on

- Hírek: Shattered Origins: Campaign Preview Trailer

- Hírek: Black Prophecy interjú

- Hírek: Black Prophecy: Crafting

- Hírek: Star Ruler

- Hírek: Infinity: The Quest For Earth Tech Demo

- Hírek: Black Prophecy: A második hullám

- Hírek: Jumpgate Evolution: "Nincs eltörölve!"

- Hírek: Ingyenes E-Book az EVE-ről

- Hírek: EVE a GamesCon-on

- Hírek: Paradox akció a GamersGate-en! Trailer

- Hírek: Jumpgate Evolution: kérdések és válaszok

- Hírek: Sword of the Stars II - "Teaser" Trailer

- Hírek: SpaceSimTweet

- Hírek: Starpoint Gemini - Játékmenet Trailer

- Hírek: EVE Online a mobilodon?

- Hírek: Aquanox és Aquanox 2 olcsón!

- Hírek: Independence War 2 a GOG-n

- Hírek: Black Prophecy: betekintő és elismerés

- Hírek: Evochron Mercenary

- Hírek: GamersGate akció

- Hírek: Holiday!

- Hírek: E3: Jumpgate Evolution - Octavius Trailer

- Hírek: E3: Black Prophecy

- Hírek: Black Prophecy E3 trailer

- Hírek: Moon DVD

- Hírek: Ismét itt!

Kereső

2008. október 12., vasárnap

X3: Reunion vélemény



2005 novembere. Egy hideg, esős nap. Hazaérkezve, még meg sem száradt a hajad, fellépsz az internetre, és kedvenc fejlesztőd honlapjára lépve szép nagy betűkkel látod kiírva: MEGJELENT. Igen! Megjelent az X-sorozat legújabb része: X3: REUNION.


Hogyan juthatsz hozzá?

Ezután persze jön a nagy kérdés: hol lehet megvenni? Nos, kezdetben csak a hivatalos oldalról lehetett (jelenleg innen csak a német verziót lehet), vagy más internetes oldalakról (amazon, ebay, stb) lehetett beszerezni. Azonban hála a magyar rajongóknak, kik felháborodtak azon, hogy az X2 nem jelent meg Magyarországon, mára már kis hazánkban is kapható a mestermű (gamestar, pcdome, galaxisnet) meglepően jó áron!

Szabadság. Szeretem!

Bizony, az Egosoftnak nem titkolt vágya, hogy egy olyan űrszimulátort alkossanak, amely megközelíti, eléri, vagy akár túl is szárnyalja a jó öreg Elitet. Bár sokak szerint ez már az X: BTF-el is sikerült (bár bolygókra egyik részen sem lehetett leszállni), azt biztosra mondhatom, hogy az X3 elérte az Elite szintjét. Márpedig ez senki másnak sem sikerült. No de miért is volt fontos, hogy elérje ezt a szintet? Egyszerű: az Elite adta (eddig) a legtöbb szabadságot offline játékban a játékosnak. Azonban (mint mondtam), az X3-nak ezt sikerült elérnie. Lehetsz bármi: a hatalmas univerzum csak terád vár, hogy felfedezd, kifoszd kalózként vagy mesteri cégtulajdonosként, beállj katonának, kereskedőítvonalakat használj ki vagy építs újakat, vagy foglald el az univerzumot akár egyetlen lövés nélkül gazdasági tudásoddal. A szabadság mellett persze ott van a mesteri történet, amelyet azonban bármikor abbahagyhatsz. De előtte vegyük szépen sorjában, hogy mi teszi lehetővé és élvezetessé ezt a hihetetlen szabadságot

Grafika

Bizony, el kell mondani, Egosofték beleadtak apait-anyait. Kezdjük rögtön valamivel, amit úgy hívunk: eye-candy. Szem-cukorka. Ez mindent elmond. Az X3 Reality Engine grafikus motor segítségével a játék soha nem látott valóságot ad nekünk. Elég ránézni, és már nyáladzunk! Az Argon hajók tükröződő felszíne (még a bolygók felzíne és a felhők is tükröződnek), a Boron gépek bőrszerű borítása, a Paranid hajók karcolatai, és minden más faj jellegzetessége hihetetlenül gyönyörűen jelenik meg! És nem mosódik el ha közelről nézzük! A bolygók felszíne, az aszteroidák, a gyönyörű háttér hatására levegő után kell kapkodnod, annyira beleéled magad! A méretek pedig...óriásiak! Nincs az, hogy egy egyszemélyes vadász fele akkora mint egy 10000 fős anyahajó! Nem! Itt látszik a különbség a 2km hosszú anyahajó és a 10m-es vadász között!

Gazdasági rendszer

Ezután jön egy érdekes kis program: az X3: Reunion-ban találhatjuk meg a valaha volt legélethűbb, kereslet-kínálat alapján felépített gazdasági rendszert. A gyárak nem önmaguktól termelnek: minden összefügg, és logikusan. Az elektronikai eszközök gyártásához kell pl.: energia, silicon és még sok más. Ha az egyik nincs meg, akkor nem tudod legyártani az alapanyagot. De vigyázni kell, honnan veszed az alapanyagot! Ha túl drága az alapanyag, akkor a végterméknek is drágának kell lennie, hogy profitot szerezz. Márpedig a vevők nem szeretik a drága cuccokat! Ezt két több módon is kiküszöbölheted: saját mamutgyárat hozol létre több gyár összekötéséből, ezáltal önellátóvá válsz, vagy a kereslet-kínálat alapján elpusztítasz pár ellenfelet. Ha pl.: a BoFu-t (csak mondok egy számot) 1000Cr-ért adod, más pedig 900Cr-ért, akkor nem hozzád mennek. De ha elpusztítasz a környéken pár BoFu gyárat, akkor hiány lesz, felszöknek az árak. Te tarod magad az 1000Cr árhoz, más megemeli 1

100Cr-re, és ezután hozzád jönnek majd vásárolni.

Kihasználhatod a gazdasági rendszert szállításra is: Ore Belt-ben veszel Energiacellákat 16Cr-ért, Argon Prime-ban (vagy akár messzebb) pedig eladod 20-ért. Azonban minél többet kapnak, annál kevesebbet adnak érte, így egy idő után hagyni kell, had emésszék meg tartalékaikat, és aztán újra felmegy az ára.

Persze nem kell mindenképpen kereskedned, de egy biztos anyagi forrást jelent.

Zene

A zenéről Alexei Zak

harov és Natalia Yakovleva gondoskodi számunkra. Folyamatosan szól, jól passzol a látképhez. Folyamatosan úgy érzi magát az ember, mintha egy sci-fi filmben lenne.

Játékélmény

Mit ér egy játék, ha nem élvezhető? Egy Monet kép is szép, és ha mellé teszünk még egy rádiót, akkor még zene is szól. De mégsem tudunk ellenni vele hónapokig vagy évekig. Hiányzik a játékélmény. Na az X3-ból nem hiányzik, azt garantálom!

Mindössze egy kérdés: volt már olyan (offline) játék, amivel több mint 1 évig folyamatosan lehet játszani? Mert ezzel a kicsikével lehet! És nem unod meg! És és-sel nem kezdünk mondatot! Mindig van valami új, valami, ami hajt. A történet végeztével nem fejeződik be a játék. Addig folytatod, ameddig ak

a

rod! Az űr nem üres, nem csak 1-2 bázis van minden szektorban (pl.: Darkstar One), és nin

cs is túlzsúfulva, mint egyesek. A Newtoni fizika egészen új élményt ad, a szabadság, a spaces sim/rts/rpg keverése pedig tökéletes! A több mint 60 hajó hatalmas változatosságot ígér, és mind

enki megtalálja azt, ami neki jól áll. Ráadásul a fejlesztők a folyamatos frissítésekkel, a rajonkók pedi hatalmas modokkal (pl.: XTM) gondoskodnak az állandó változatosságról. Presze az X3: Reunion nem az a fajta játék, aminél elég fél óra játék hetente. Ülj le egy hétvégén, indítsd el, és akkor lesz igazán jó!

A fekete leves

Nos, igen. Nincsen rózsa tövis nélkül. Az X3: Reunion edetileg kiegészítő lett volna X2: The Return cím alatt, azonban annyi újítás ment bele, hogy teljesen új rész lett belőle. A kiegészítő múlt azonban itt-ott (de tényleg csak nagyon ritkán) meglátszik: pl.: lasertower grafikája, vagy az emberek arca.

Sajnálatos, hogy az egyik kedvenc szektorom, Akeela's Beacon 3 nagy és közeli csillagját kivették, valamint (amit én rettentően jónak találtam az X2-ben) kivették azt, hogy kisebb felhőkben villámok keletkeznek, amik bezavarják a pajzsodat.

Összegzés

Minden végignézve ki kell jelentenem, hogy az X3: Reunion alaposan feladta a leckét a műfaj képviselőinek. Gyönyörű, hangulatos, megunhatatlan. Csak így tovább fiúk!


Végeredmény:

Grafika 99/100

Zene: 99/100

Játékélmény: 100/100

Össz.: 99/100

A majdnem tökéletes játék :)

Gépigény:
Ajánlott
- Processzor:
P4 2,4GHz
- Memória: 1 GB
- Videókártya: 256 MB VRAM, 2.0 Pixel Shader támogatással
- Lemezterület: 2 GB
Minimum
- Processzor: P4 1,7 GHz
- Memória: 512 MB
- Videókártya: 128 MB VRAM, 1.3 Pixel Shader támogatással
- Lemezterület: 2 GB

Nincsenek megjegyzések: