Arcade stílus. Űr.……Oroszok. Ezekből a legtöbben az elmúlt évek egyik relative nagy sikerére gondolhatnak, a Tarr Chroniclesre, s nem is tévednek akkorát. Hogy miért? Lássuk!
Egy kis előzmény: anno volt ugye a Tarr Chronicles, amely az átlagos űrszimulátoroktól egy kis hypeot. Meg is lett az eredménye, sokan megvették, s az egyszerű játékmenettel meg voltak elégedve az egyszerű játékmenettel és a viszonylag jó grafikával. Így a fejlesztők tervbe is vettek egy új részt, amely (ha emlékeim nem csalnak) a Sign of Pride alcímet viselte volna. Namost, sok hír elvész a végtelen Szibériában, így csak találgatni tudok, hogy most átnevezték Dark Horizonra, vagy ez egy teljesen külön rész? (Megoldás: átnevezték.)
Grafika
A látványvilág gyakorlatilag ugyanaz, mint a Tarr Chroniclesban, lévén, hogy a fejlesztők szerint jó még az általuk megalkotott grafikai motor. Olyan nagyot nem tévedtek, de ettől még megpróbálhattak volna minél többet kihozni a hajtóműből (lásd: X3: Terran Conflict). Gyakorlatilag a régi hibák és pozitívumok megmaradtak. Amit anno lehagytam (főleg, mert nehéz szavakba önteni) és idegesít, az az, hogy nekem kicsit túl egyhangú az űr: nincs nagy változatosság, és valahogy a színek, amit áraszt….nem tudom. Valahogy nem késztet engem a harcra. A hajók pedig felismerhetetlenségig sötétek, ami jó trükk az egyszerű formák eltüntetésére és ezzel a teljesítm
ény növelésére.
Zene
„Ha a látványvilág eddig is jó volt, miért ne lenne jó a hang is?” - tette föl magának a költői kérdést Vlagyimir elvtárs a fejlesztői gárdában. És így is lett! Minden maradt a régi, talán a robbanások hangja változott pozitív irányba, s a szinkronban végre nem hallunk szláv mondatokat. A zene könnyen idegesítővé tud válni, és…hát, ennyi.
Játékélmény
Tipikus arcade, 0 fizika. Van, akinek bejön, nekem nem. Valahogy elunom magam az 5. „New waves are comming toward you” mondat után. Mész és lősz. Mész és lősz. Ennyi.
Ezt próbálták meg egy kicsit megváltoztatni úgy, hogy le lehet „hűteni” a hajódat, így gyakorlatilag láthatatlan, ám lassú és gyenge lesz, valamint a „felmelegítéssel”, amitől erősebb lesz támadásban, ám
zabálja a pajzsot. Fölösleges mindkettő.
Ami pedig a legnagyobb javulás: optimalizálták végre!
A Sötét Horizont
Unalmas, egyhangú, idióta hajóméretek (egy fighter nem sokkal kisebb mint egy capital ship), rossz harcrendszer, szabadság hiánya, rövid, lerágott csont, egyfajta űr-FPS lineáris sztorivonallal. Soroljam?
Végeredmény:
Grafika: 61/100
Zene: Zene: 74/100
Játékélmény: 53/100
Összesen: 63/100
Casual játékosoknak ajánlott, akik még csak most ismerkednek a műfajjal, s nem akarnak egy X-el vagy egy Freelancerrel kezdeni. A profibbak pedig várjanak vele, míg lemegy az ára. Nem vészes, de nem is a legjobb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése