- Hírek: Jumpgate Evolution: trailer, háttérképek és egy új honlap

- Hírek: Star Ruler: félkész kiadás

- Hírek: A GamesCom legjobbja: Black Prophecy

- Hírek: Star Ruler az Impulse-on

- Hírek: X Superbox előrendelés!!!!!

- Hírek: X Superbox!!!!!

- Hírek: Sword of the Stars akció a GamersGate-en!

- Hírek: The Tomorrow War akció a GamersGate-en!

- Hírek: Star Ruler akció a GamersGate-en!

- Hírek: EVE Online: 274000 forintnyi PLEX pusztulása

- Hírek: Legyen a Black Prophecy a böngésződ!

- Hírek: Black Prophecy a GamesCom-on

- Hírek: Shattered Origins: Campaign Preview Trailer

- Hírek: Black Prophecy interjú

- Hírek: Black Prophecy: Crafting

- Hírek: Star Ruler

- Hírek: Infinity: The Quest For Earth Tech Demo

- Hírek: Black Prophecy: A második hullám

- Hírek: Jumpgate Evolution: "Nincs eltörölve!"

- Hírek: Ingyenes E-Book az EVE-ről

- Hírek: EVE a GamesCon-on

- Hírek: Paradox akció a GamersGate-en! Trailer

- Hírek: Jumpgate Evolution: kérdések és válaszok

- Hírek: Sword of the Stars II - "Teaser" Trailer

- Hírek: SpaceSimTweet

- Hírek: Starpoint Gemini - Játékmenet Trailer

- Hírek: EVE Online a mobilodon?

- Hírek: Aquanox és Aquanox 2 olcsón!

- Hírek: Independence War 2 a GOG-n

- Hírek: Black Prophecy: betekintő és elismerés

- Hírek: Evochron Mercenary

- Hírek: GamersGate akció

- Hírek: Holiday!

- Hírek: E3: Jumpgate Evolution - Octavius Trailer

- Hírek: E3: Black Prophecy

- Hírek: Black Prophecy E3 trailer

- Hírek: Moon DVD

- Hírek: Ismét itt!

Kereső

2008. október 31., péntek

Homeworld 2 vélemény


Vajon mit tehet egy sikeres fejlesztő minden idők egyik legsikeresebb címével? Hagyja úgy, ahogy van? Csináljon folytatást? Nos, úgy tűnik, jelen esetben az utóbbi valósult meg. De vajon sikerült tartani a színvonalat is?

1999-ben a Homeworld című játék megreformálta (és itt jó reformokról beszélek) a játékipart gyönyörű grafikájával, elképesztő hangulatával, na és persze azzal, hogy az volt az első, teljesen 3 dimenziós RTS. Egy folytatáshoz kétség sem férhetett. De mi kell ahhoz, hogy túlszárnyalja az előzőt, és felvegye a harcot a konkurenciával?


Grafika

A grafika szemmel láthatóan alaposan fejlődött négy év alatt: még részletesebb, még szebb lett, s ez által még inkább beleélhetjük magunkat az egzotikus „űrtájakba”. A szokásos, lenyűgöző háttér maradt, s az effektekre gyakorlatilag semmi panaszunk nem lehet.

A cutscene-ek alapja félig-meddig ugyanaz maradt: fekete-fehér és rajzszerű. És itt a rajzszerű a fontos, mivel ezek már nem csupán mozgó képek, hanem jóval több lett: mint egyfajta visszaemlékezés. Ez természetesen semmit sem rontott a hangulaton, sőt, nekem emelte is.

A menün gyakorlatilag semmit sem változtattak az első részhez képest, bár fölösleges is lett volna kockázatos kísérletekbe fogniuk, mivel a vezérlő már így is tökéletes volt.


Zene

A menühöz hasonlóan a hangeffektek sem szorultak különösebb átalakításra. a zene még mindig azt az egyedi, arabos hangulatot sugározza, a szinkronhangokra (a magyar változatban is!) pedig nyugodtan lehetnek büszkék.


Játékélmény

És most elérkeztünk a legfontosabb részhez: a játékélményhez. A 3D újdonságának varázsa immáron eltűnőben van, s ezért erre már nem nagyon támaszkodhattak a fejlesztők. Maradtak tehát az érdekes küldetések és a magával ragadó történet. Az utóbbi nem egy nagy gyöngyszem: jönnek a gonosz Vaygr-ök, elfoglalják a bolygót, ismét száműzöttek leszünk, s vissza kell foglalni. Kicsit hasonlít az előző részre, csak sűrűbb. De jó pont, hogy meglehetősen epikusan tálalják ezt elénk: “Mine is the story of the end time. I know this because the third Core has been found.”

A küldetések élvezetesek lettek, az egyszerűbb mentőakcióktól kezdve a nagy csatákig minden, bár néhol olyan nehézségekbe ütközhet az ember, hogy alaposan megizzad, mire kiviszi.

Amúgy semmilyen extrát nem lehet ide sem írni, többnyire maradtak a jól bevált receptnél.

Az alrendszerek támadásának lehetősége pedig még mindig egy nagy plusz pontot érdemel.


Amiért mégsem annyira jó

„Többnyire maradtak a jól bevált receptnél.” Na itt van az egyik nagy probléma. Z addig rendben van és dicséretes, hogy bizonyos dolgokhoz (pl.: hangok, menü) nem nyúltak, de az, hogy a történeten alig változtattak, az már nagyobb gond. Ugyanarra a sémára épül az egész játék, mint az előző. A küldetések, legyenek bármennyire élvezetesek, néhol rettentően nehezek lehetnek, s az AI miatt is meggyűlhet a bajunk. Pl.: egy ködben kell maradnunk, nehogy észrevegyenek, és úgy megközelíteni az ellenséget. Erre az egyik hajó kilép a ködből. ÁÁÁHHHHH!!!


Összességében:

Maradtak a megszokott receptnél, s ezzel egy olyan játékot hoztak létre, amely:

  1. Önmagában nagyszerű
  2. Kitűnő azoknak, akik most lépnek be a Homeworld világába
  3. Elfogadható folytatás a Homeworld első részének a veteránjai számára.

Mindenesetre ez egy nagyszerű alkotás, s várjuk a folytatást!.....De a történeten javítsatok, fiúk!


Grafika: 95/100

Zene: 95/100

Játékélmény: 88/100

Összesen: 93/100

Nincsenek megjegyzések: