- Hírek: Jumpgate Evolution: trailer, háttérképek és egy új honlap

- Hírek: Star Ruler: félkész kiadás

- Hírek: A GamesCom legjobbja: Black Prophecy

- Hírek: Star Ruler az Impulse-on

- Hírek: X Superbox előrendelés!!!!!

- Hírek: X Superbox!!!!!

- Hírek: Sword of the Stars akció a GamersGate-en!

- Hírek: The Tomorrow War akció a GamersGate-en!

- Hírek: Star Ruler akció a GamersGate-en!

- Hírek: EVE Online: 274000 forintnyi PLEX pusztulása

- Hírek: Legyen a Black Prophecy a böngésződ!

- Hírek: Black Prophecy a GamesCom-on

- Hírek: Shattered Origins: Campaign Preview Trailer

- Hírek: Black Prophecy interjú

- Hírek: Black Prophecy: Crafting

- Hírek: Star Ruler

- Hírek: Infinity: The Quest For Earth Tech Demo

- Hírek: Black Prophecy: A második hullám

- Hírek: Jumpgate Evolution: "Nincs eltörölve!"

- Hírek: Ingyenes E-Book az EVE-ről

- Hírek: EVE a GamesCon-on

- Hírek: Paradox akció a GamersGate-en! Trailer

- Hírek: Jumpgate Evolution: kérdések és válaszok

- Hírek: Sword of the Stars II - "Teaser" Trailer

- Hírek: SpaceSimTweet

- Hírek: Starpoint Gemini - Játékmenet Trailer

- Hírek: EVE Online a mobilodon?

- Hírek: Aquanox és Aquanox 2 olcsón!

- Hírek: Independence War 2 a GOG-n

- Hírek: Black Prophecy: betekintő és elismerés

- Hírek: Evochron Mercenary

- Hírek: GamersGate akció

- Hírek: Holiday!

- Hírek: E3: Jumpgate Evolution - Octavius Trailer

- Hírek: E3: Black Prophecy

- Hírek: Black Prophecy E3 trailer

- Hírek: Moon DVD

- Hírek: Ismét itt!

Kereső

2009. augusztus 27., csütörtök

Filmkritika: Becstelen brigantik


No, ismét mozizni voltam….

A Becstelen brigantikra teljesen véletlenül került sor, hiszen nem terveztem, az előzetesek és a poszterek alapján nem is akartam (nagyon mást mutat mind a kettő, mint ami a filmben van), no meg benne szerepel Brad Pötts… izé, Pitt, akit enyhén szólva nem kedvelek. Szóval, bementem, megnéztem, és tetszett. Nagyon! Amikor megtudtam, hogy Quentin Tarantino rendezi, s hogy egyesek a Ponyvaregény c. remekműhöz hasonlítják, na akkor megemelkedtek az elvárásaim, s tisztelettel jelentem, hogy – még ha éppen csak egy picivel is, de – megfelelt nekik. A film fejezetekre van osztva, akárcsak a híres előd. Lassan kezdett, s kénytelen-kelletlen a Keresztapa c. másik csodás film jutott eszembe, amint a messziben motorral lassan érkező nácik megpillantására a francia család abbahagyja a munkát, s felkészül a „fogadásukra”. Ezután szépen-lassan beindul minden, ami Tarantino-t olyan híressé tette: a nagyszerű történet, a kisebb vérontások (nem háborús vérontások – kisstílű gengsztermódszerek), feketehumor, tökön lövések, s persze, hogy nincsenek jók vagy rosszak. Persze vannak amerikaiak meg zsidók a történetben, de mindegyik enyhén szólva egy köcsög – állatként viselkednek, szétverik a tisztek fejét baseballütővel, beképzeltek, kegyetlenek. A fő-náci karaktert jobban kedveltem a filmben, mint a fő-amcsit alakító Pitt-et, aki érdekes módon tökéletesen megfelelt a rá osztott önképű, egoista, már-már sztereotipan tipikus amerikai szerepének. A film közepe-háromnegyede táján lesz tejesen világos, hogy ez egy teljesen elképzelt WWII, de nem baj, Taratnito így jobban elengedhette a fantáziáját. Szóval, nagyszerű film; de vajon képes lesz-e akkora kultuszt teremteni, mint a Ponyvaregény? Ki vagyok én, hogy ítéljek, de szerintem „csak” Ponyvaregény 2-ként fogják emlegetni, ami jó, szórakoztató – de az első az igazi!

Nincsenek megjegyzések: