- Hírek: Jumpgate Evolution: trailer, háttérképek és egy új honlap

- Hírek: Star Ruler: félkész kiadás

- Hírek: A GamesCom legjobbja: Black Prophecy

- Hírek: Star Ruler az Impulse-on

- Hírek: X Superbox előrendelés!!!!!

- Hírek: X Superbox!!!!!

- Hírek: Sword of the Stars akció a GamersGate-en!

- Hírek: The Tomorrow War akció a GamersGate-en!

- Hírek: Star Ruler akció a GamersGate-en!

- Hírek: EVE Online: 274000 forintnyi PLEX pusztulása

- Hírek: Legyen a Black Prophecy a böngésződ!

- Hírek: Black Prophecy a GamesCom-on

- Hírek: Shattered Origins: Campaign Preview Trailer

- Hírek: Black Prophecy interjú

- Hírek: Black Prophecy: Crafting

- Hírek: Star Ruler

- Hírek: Infinity: The Quest For Earth Tech Demo

- Hírek: Black Prophecy: A második hullám

- Hírek: Jumpgate Evolution: "Nincs eltörölve!"

- Hírek: Ingyenes E-Book az EVE-ről

- Hírek: EVE a GamesCon-on

- Hírek: Paradox akció a GamersGate-en! Trailer

- Hírek: Jumpgate Evolution: kérdések és válaszok

- Hírek: Sword of the Stars II - "Teaser" Trailer

- Hírek: SpaceSimTweet

- Hírek: Starpoint Gemini - Játékmenet Trailer

- Hírek: EVE Online a mobilodon?

- Hírek: Aquanox és Aquanox 2 olcsón!

- Hírek: Independence War 2 a GOG-n

- Hírek: Black Prophecy: betekintő és elismerés

- Hírek: Evochron Mercenary

- Hírek: GamersGate akció

- Hírek: Holiday!

- Hírek: E3: Jumpgate Evolution - Octavius Trailer

- Hírek: E3: Black Prophecy

- Hírek: Black Prophecy E3 trailer

- Hírek: Moon DVD

- Hírek: Ismét itt!

Kereső

2008. november 14., péntek

X3: Terran Conflict élménybeszámoló #5 ....és már nem várok!

Végre véget értek a megpróbáltatásaim! Vagy talán csak most kezdődnek? Hétfőn megérkezett hozzám (sok jövés-menés után) az X3: Terran Conflict, és ma elkezdhettem a játékot! És mit láttam?

Első benyomások:

Az intro az hihetetlenül jóra sikeredett. Tudom, fönt van a youtubeon már régóta, de más ott nézni és a játék kezdetekor. Nagyszerű! Egyszerűen lenyűgöző, amit az Egosoft csapata az utolsó játék kezdetére tett.

Ezután (t.i.: külön megnéztem az introt) választottam ki a fajomat: Terran. El is kezdtem, és leesett az állam: tudtam, hogy sokat csiszoltak a grafikán, no de ennyit? Ha az X3: Reunion élethű volt, akkor ez egy új dimenziót nyit meg a fogalom előtt!

A rengeteg, változatos hajó, a gigászi bázisok (a Terran bázisok majdnem akkorák, mint egy kisebb szektor) és a nagyszerű űr egyszerűen lenyűgöző!

Természetesen azonnal meghallhatjuk Daniel Finney által készített zenéket. El kell ismernem, kicsit féltem attól, hogy mi lesz Alexei Zakharov nélkül, de megnyugodtam: Daniel méltó utódja Alexeinek. Újszerű, magával ragadó, kifejezi a szektor lényegét.

Azt mindenki tudta, hogy az Egosoft a befejező résszel egyben nyitni szeretne egy bővebb közönség felé, s ennek érdekében sok módosítás történt. Amelyek sajnos eléggé keserédesek:

- irányítás: a klasszikus, mindenki által szeretett és a 3. részben bevált X-es irányítást félretolták, s behoztak egy, a Freelancerre hajazót. Ez természetesen nem nagy baj azoknak, akik most ismerkednek az univerzummal. Ámde egy régi X-esnek, mint én, ez meglehetősen frusztráló, főleg, hogy felcserélték a gombokat: lenyomod a ball egeret, úgy irányítasz, és a jobbal lősz. Emellett van a „klasszikusabb” irányítás, ahol azonban nincs kurzor, vagyis nem kattintgathatsz sehova, és még mindig a jobb egérgombbal lősz. Ezt csupán egy kis billentyűzet-átállítással lehet kezelni.

- ehhez hasonló nyílt titok volt a sok új hajó: nem nagy probléma, de nekem egy kicsit hírtelen jöttek. Idővel persze hozzászokik az ember, ám az elején (ismét az öregeknek) fura.

- eltűnt a BBS, pedig ez tette élővé az űrt. Helyette apró jelek jelennek meg egy bázison, ha van valami munkája számodra. Ez egy kicsit élővé teszi, de nem annyira, mint a BBS. Legjobb lett volna, ha mindkettő bennmarad.

- sokkal vizuálisabb lett az egész játék: a küldetések nem szürke dobozban, hanem háttérrel jelennek meg, könnyebben kezelhető menürendszer. Nagy fejlődés.

- valamit változtattak az arányokon, mert nekem nagyobbnak tűnnek a szektorok.

Három óráig toltam a Terran szektorokban a küldetéseket, de valami motoszkált bennem. Hiányzott valami. Sokat gondolkodtam rajta, míg rájöttem: ez nem az én világom. Négy rész alatt annyira belém ivódott egy érzés, hogy azon nem tudtam változtatni: lelkem mélyén Argon vagyok. Ezért hát hagytam a Terran testvéreimet, és újrakezdtem az egészet ezúttal az elszakadtak oldalán. Sokkal jobb volt (nekem) érzelmileg. És ekkor láttam csak meg a grafika részleteit: a tükörsima Argon hajókat, melyek teljesen visszatükrözik a hátteret, ugyanígy az aszteroidák, valamint a nagyszerű aszteroidákat stb. Hihetetlen mire képes ez a hároméves grafikai motor. És sokat optimalizálták! Bár még memória szempontjából nem az ajánlott szinten vagyok, mégis max. grafikán alig lassul, azt is csak a nagyon zsúfolt szektorokban.

Egy szó mint száz, eddig pozitívak a benyomások. Remélem így is marad!

Nincsenek megjegyzések: