Végre véget értek a megpróbáltatásaim! Vagy talán csak most kezdődnek? Hétfőn megérkezett hozzám (sok jövés-menés után) az X3: Terran Conflict, és ma elkezdhettem a játékot! És mit láttam?
Első benyomások:
Az intro az hihetetlenül jóra sikeredett. Tudom, fönt van a youtubeon már régóta, de más ott nézni és a játék kezdetekor. Nagyszerű! Egyszerűen lenyűgöző, amit az Egosoft csapata az utolsó játék kezdetére tett.
Ezután (t.i.: külön megnéztem az introt) választottam ki a fajomat: Terran. El is kezdtem, és leesett az állam: tudtam, hogy sokat csiszoltak a grafikán, no de ennyit? Ha az X3: Reunion élethű volt, akkor ez egy új dimenziót nyit meg a fogalom előtt!
A rengeteg, változatos hajó, a gigászi bázisok (a Terran bázisok majdnem akkorák, mint egy kisebb szektor) és a nagyszerű űr egyszerűen lenyűgöző!
Természetesen azonnal meghallhatjuk Daniel Finney által készített zenéket. El kell ismernem, kicsit féltem attól, hogy mi lesz Alexei Zakharov nélkül, de megnyugodtam: Daniel méltó utódja Alexeinek. Újszerű, magával ragadó, kifejezi a szektor lényegét.
Azt mindenki tudta, hogy az Egosoft a befejező résszel egyben nyitni szeretne egy bővebb közönség felé, s ennek érdekében sok módosítás történt. Amelyek sajnos eléggé keserédesek:
- irányítás: a klasszikus, mindenki által szeretett és a 3. részben bevált X-es irányítást félretolták, s behoztak egy, a Freelancerre hajazót. Ez természetesen nem nagy baj azoknak, akik most ismerkednek az univerzummal. Ámde egy régi X-esnek, mint én, ez meglehetősen frusztráló, főleg, hogy felcserélték a gombokat: lenyomod a ball egeret, úgy irányítasz, és a jobbal lősz. Emellett van a „klasszikusabb” irányítás, ahol azonban nincs kurzor, vagyis nem kattintgathatsz sehova, és még mindig a jobb egérgombbal lősz. Ezt csupán egy kis billentyűzet-átállítással lehet kezelni.
- ehhez hasonló nyílt titok volt a sok új hajó: nem nagy probléma, de nekem egy kicsit hírtelen jöttek. Idővel persze hozzászokik az ember, ám az elején (ismét az öregeknek) fura.
- eltűnt a BBS, pedig ez tette élővé az űrt. Helyette apró jelek jelennek meg egy bázison, ha van valami munkája számodra. Ez egy kicsit élővé teszi, de nem annyira, mint a BBS. Legjobb lett volna, ha mindkettő bennmarad.
- sokkal vizuálisabb lett az egész játék: a küldetések nem szürke dobozban, hanem háttérrel jelennek meg, könnyebben kezelhető menürendszer. Nagy fejlődés.
- valamit változtattak az arányokon, mert nekem nagyobbnak tűnnek a szektorok.
Három óráig toltam a Terran szektorokban a küldetéseket, de valami motoszkált bennem. Hiányzott valami. Sokat gondolkodtam rajta, míg rájöttem: ez nem az én világom. Négy rész alatt annyira belém ivódott egy érzés, hogy azon nem tudtam változtatni: lelkem mélyén Argon vagyok. Ezért hát hagytam a Terran testvéreimet, és újrakezdtem az egészet ezúttal az elszakadtak oldalán. Sokkal jobb volt (nekem) érzelmileg. És ekkor láttam csak meg a grafika részleteit: a tükörsima Argon hajókat, melyek teljesen visszatükrözik a hátteret, ugyanígy az aszteroidák, valamint a nagyszerű aszteroidákat stb. Hihetetlen mire képes ez a hároméves grafikai motor. És sokat optimalizálták! Bár még memória szempontjából nem az ajánlott szinten vagyok, mégis max. grafikán alig lassul, azt is csak a nagyon zsúfolt szektorokban.
Egy szó mint száz, eddig pozitívak a benyomások. Remélem így is marad!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése