Ahogy azt ígértem, íme a szabadfordítású interjú, amit az mmorpg.com készített Lance Andreson-nal a Jumpgate Evolution-ról.
Q (kérdés): Mond, hogyan alakul a JGE sorsa?
A (válasz): A játék fejlesztése jól halad, de minden nap új kihívások merülnek fel. Több új tagot is bevettünk nemrég a csapatba (engem is beleértve), és mostmár teljes gőzzel tudunk dolgozni.
Q: Láttuk a Jumpgate-et néhány hónappal ezelőtt, és az egyik dolog ami nagyon érdekes volt benne az az „érdem-rendszer”; tudnál emsélni nekem a jutalmakról?
A: Biztos a kitüntetéses-rendszerre gondolsz. A JGE-ben több módja is lesz annak, hogy a játékosok jutalmat vagy kitüntetéseket kapjanak. Ez nagyban hasonlít egy achievement rendszerre, ami mind casual, mind hardcore játékosoknak ad egy látható célt. Egyben ad egy kis segítséget a játékosoknak hogy eldöntsék mit akarnak csinálni legközelebb.
Q: Mond, azzal, hogy csatlakoztál a Jumpgate csapatához, milyen tapasztalatokat vittél be.
A: Több éves tapasztalattal számos diszciplína terén úgy érzem hogy képes vagyok ilyen tehetséges programozókkal, művészekkel, fejlesztőkkel stb. együttdolgozni, mint amilyenek itt a NetDevilnél vannak. Voltam programozó, művész, rendező és producer. Vezettem több csapatot, kisebbeket és nagyobbakat, s nagyon jól éreztem magam közben. Mi egy kemény szakmában dolgozunk, és azzal, hogy dolgoztam a Dark Age of Camelot-on a kezdetektől a végéig, volt lehetőségem látni az MMO-fejlesztés nehézségeit……
Q: Mesélj pár dolgot, amit a játékosok a Bétán jeleztek vissza. Hogyan reagáltak a játékra?
A: Már a legelső, baráti-családi körben történt tesztelések óta a csapat azon dolgozik, hogy a különböző igényeket becsatornázza. Bár még nem vagyunk a Béta stádiumnál, már felkészültünk arra, hogy minél több visszajelzést dolgozzunk fel és hogy lássuk hogyan fejlődtek a dolgok. Bátorító visszajelzéseket kaptunk eddig; például nemrég teszteltük le a belső PvP redszert, s mindenki nagyon jól érezte magát. Célunk, hogy gyorsan tágítsuk a tesztelők körét, hogy minél több visszajelzést kaphassunk.
Q: Mondj három dolgot a játékból, amit te érdekesnek találsz.
A: PvP: PvP küldetések, nyílt űrcsaták és szektorok elfoglalása. Izgalmas harc barátokkal és ellenségekkel-
PvE: érdekes találkozások és küldetések amik segítenek elmesélni egy érdekfeszítő történetet mely magába foglalja a három faj közötti háborút és több szálom is kapcsol
ódik a PvP-hez.
Gyorsléptékű űrcsaták: nagy rajongója voltam a space combat játékoknak (szerk.: pl. Freespace) sokáig.
Q: A PvP-vel kapcsolatban mire számíthatnak majd a játékosok? Lesznek frakciók amiknek lehet majd dolgozni?
A: Továbbra is három náció lesz a JGE-ben, amik az űr fölötti uralomért harcolnak majd. Ez egy bevált formula, amit alkalmaztunk az eredeti Jumpgate-ben és a Dark Age of Camelot-ban is. A te feladatod lesz hogy támogasd az országod küldetések végrehajtásával, harci állomások fejlesztésével és végezetül szektorok elfoglalásával és megtartásával (csak hogy néhány kihívást említs
ek). A játék szíve mélyén egy náci vs náció háború.
Q: Mindig is nagy feladat volt a játékosoknak a mélyűr érzését nyújtani. Ti hogy közelítitek meg ezt?
A: Igen, az, és boldogan mondhatom hogy a csapat többféle módon oldotta ezt meg. Az űrnek hatalmasnak, veszélyesnek és izgalmasnak kell kinéznie. A nagy méretek és éles kontrasztok segítenek nekünk ebben. Drámai hatások, kombinálva természetes és ember alkotta dolgokkal segítettek az üresség hatását kelteni a játékban. Érzékeltetnünk kell a hatalmas méreteket, de óvatosnak kell lennünk, mivel könnyen túlléphetünk a célon és egy nagy semmi közepén találnánk magunkat.
Q: Hallottunk már néhány dolgot a hajórendszerekről és fegyverekről amiket majd a játékosok használhatnak. Mondj néhány dolgot a hajókról amiket még nem tudunk.
A: Csábító, de nagyon sok dolgon még mindig dolgozunk, és nem akarunk olyan mézesmadzagot elhúzni előttetek amik aztán nem fognak belekerülni a végleges játékba. Sokat vitáztunk a hajórendszerek fölött – jelenleg épp a különbségeket növeljük a fegyvereknél és páncélzatnál, ami szerintem elnyeri majd a játékosok tetszését.
Q: Valami, ami nem volt még említve az az új játékosok élménye. Mesélj, mivel fognak találkozni ha elkezdenek játszani?
A: Mind tudjuk mennyire fontos a játékosoknak bemutatni a játékot egy tanulságos, hatékony, de főleg szórakoztató módon. A célunk hogy megtanítsuk a játékot a lehető legészrevehetetlenebbül. Fontos, hogy a játék nyitott legyen és könnyen tudjanak hozzá csatlakozni. Az irányításnak könnyűnek kell lennie és kell kezdeti sikerélmény, majd erre építve a további komplexitást. Ez egy egyszerű megközelítés, de kulcsfontosságú. Szeretnék, ha a játékos érezné a fejlődést. Meg akarjuk tanítani amit meg kell, majd eltűnni a szórakozás útjából. Nagyon érdekel hogy a bétatesztelők hogyan fognak erre reagálni,
Q: Mi a kedvenc részed a JGE munkálataiban?
A: Nagyon tetszenek azok a fő irányvonalak amiket eddig lefektettek a játékban. Látni, ahogy ezek életre kelnek, nagyon izgalmas. A játék szépen megfelel annak, amit eddig egy űr-MMO-ban kerestem; s ez angyon könnyűvé teszi a munkámat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése